The study aimed to identify the reality of education for Muslim Minorities at Al-Azhar University and the challenges they face, whether they are social, educational and cultural issues, weaknesses in Islamic identity, religious and missionary or media-related ones. The study also set a set of proposals to address these issues by utilizing the resources and capabilities available at Al-Azhar University. These include educational, legislative, organizational, administrative, human, technological and other components…etc.
The study used the descriptive-analytical method and made a set of proposals for educating Muslim Minorities and addressing their challenges being the real or the desired ones.
فراج, . . . ., كفافي, . ., & عبد المجيد, . . (2023). Education of Muslim minorities at Al-Azhar University between reality and hope. التربية (الأزهر): مجلة علمية محکمة للبحوث التربوية والنفسية والاجتماعية, 42(200), 281-346. doi: 10.21608/jsrep.2023.401485
MLA
حشمت عبد الحكم محمدين فراج; حنان مصطفي كفافي; علياء محمـد عبد المجيد. "Education of Muslim minorities at Al-Azhar University between reality and hope", التربية (الأزهر): مجلة علمية محکمة للبحوث التربوية والنفسية والاجتماعية, 42, 200, 2023, 281-346. doi: 10.21608/jsrep.2023.401485
HARVARD
فراج, . . . ., كفافي, . ., عبد المجيد, . . (2023). 'Education of Muslim minorities at Al-Azhar University between reality and hope', التربية (الأزهر): مجلة علمية محکمة للبحوث التربوية والنفسية والاجتماعية, 42(200), pp. 281-346. doi: 10.21608/jsrep.2023.401485
VANCOUVER
فراج, . . . ., كفافي, . ., عبد المجيد, . . Education of Muslim minorities at Al-Azhar University between reality and hope. التربية (الأزهر): مجلة علمية محکمة للبحوث التربوية والنفسية والاجتماعية, 2023; 42(200): 281-346. doi: 10.21608/jsrep.2023.401485