• ·         أبو الدیار، مسعد والبحیری، جادو محفوظی، عبد الستار (2012). قاموس مصطلحات صعوبات التعلم ومفرداتها. الکویت: مرکز تقویم الطفل.
  • ·         بلال، إرم (2013). فاعلیة الخطة التربویة الفردیة فی تدریس المهارات اللغویة الاستقبالیة للأطفال المصابین بمتلازمة داون. رسالة ماجستیر، جامعة دمشق.
  • ·         الحازمی، عدنان (2007). الإعاقة العقلیة. عمان: دار الفکر.
  • ·         حمیدی، مؤید (2013). درجة تطبیق الخطة التربویة الفردیة فی برامج التوحد من وجهة نظر معلمی التوحد فی مدینة جدة. المجلة الدولیة المتخصصة 2(12)1117-1135.
  • ·         الخطیب، جمال (2010). معجم مصطلحات التربیة الخاصة والخدمات المساندة. عمان: دار الفکر.
  • ·         الخطیب، جمال والحدیدی، منى (2011). استراتیجیات تعلیم الطلبة ذوی الحاجات الخاصة ط3. عمان: دار الفکر.
    • Abbas, Zainab (2014). Examining special education teachers' knowledge and skills regarding the IEP document and process in the State of Kuwait: An exploratory investigation (Un published doctoral dissertation). Available from ProQest Dissertation and Theses database. (UMI No. 3628804).
    • Al-Hillawani, Y. A., Koch, K. R. &Braaten, S. R. (2008) Enhancing Services for Students with Mild Disabilities in the Middle East Gulf Region: A Kuwait Initiative. TEACHING Exceptional Children Plus, 4(5), 2-13.
    • Ariveh, D. L., Rusi, J. O., Brissie, J. S., & Dansby, V. S. (2007). Special Education Teavhers Perceptions of School Psychologists in the Context of Individalized Education Program Meetings. Education, 127 (3), 378-388.
    • Bafra, L. T., & Kargin, T. (2009). Investigating the Attitudes of Elementary School Teachers, School Psychologists, and Guidance of Research Center Personnel on the Process of Preparing the Individualized Educational Program and Challanges Faced During Related Services. Educational Science: Theory & Practice, 9 (4), 1959-1972.
    • Christle, C. A., & Yell, M. L. (2010). Individualized Education Programs: Legal Requirements and Research Findings. Exceptionality: A Special Education Journal, 18 (3), 109-123.
    • Diliberto, J. A., & Brewer, D. (2012). Six Tips for Successful IEP Meetings. TEACHING Exceptional Children , 44 (4), 30-37.
    • Fish, W. (2008). The IEP Meeting: Perception of Parents of Students who Receive Special Education Services. Preventing School Failure, 53 (1), 8-14.
    • Lee-Tarver, A. (2006). Are Individualized Education Plans a Good Thing? A Survey of Teachers Perceptions of the Utility of IEPS in Regular Education Settings. Journal od Instructional Psychology, 33 (4), 263-272.
    • Mislan, Nora and Kosnin, Azlina and Yeo, KeeJiar (2008) Teacher-parent collaboration in individualized education program (iep) for special education. In: Seminar PenyelidikanPendidikanPascaIjazah 2008, 25-27 November 2008, UniversitiTeknologi Malaysia.
    • Wehmeyer, M. L., Lance, G. D., &Bashinski, S. (2002). Promoting Access to the General Curriculum for Students with Mental Retardation: A Multi-Level Model. Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (3), 223-234.