جرجیس، مؤید ومحمد، عدنان (2015). أسالیب التفکیر وعلاقتها بأعراض اضطرابات القلق لدى طلبة الکلیات الإنسانیة فی جامعة صلاح الدین - أربیل، مجلة العلوم الإنسانیة، جامعة صلاح الدین - أربیل، 19 (2)، 21-48.
الخمایسة، عمر (2014). مُستویات إدمان الإنترنت والهاتف النقال وعلاقتها بالمشکلات النفسیة لدى طلبة الجامعات الأردنیة، أطروحة دکتوراه غیر منشورة، جامعة العلوم الإسلامیة، عمان، الأردن.
ستیرنبیرغ، روبرت (2004). أسالیب التفکیر، ترجمة: عادل سعد خضرة، مکتبة النهضة المصریة: القاهرة.
الصمادی، حاتم محمد (2006). أسالیب التفکیر والحکم الخلقی لدى عینة من طلبة جامعة الیرموک، رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة الیرموک، إربد، الأردن.
العتوم، عدنان (2012). علم النفس المعرفی، النظریة والتطبیق، دار المسیرة للنشر: عمان، الأردن.
ماضوی، مریم (2013). تأثیرات الهاتف النقال على أنماط الاتصال الاجتماعی لدى الطالب الجامعی " طلبة جامعة قسنطینة أنموذجاً، رسالة ماجستیر غیر منشورة، کلیة العلوم الإنسانیة والاجتماعیة والعلوم الإسلامیة، جامعة الحاج لخضر، باتنة، الجزائر.
المدنی، فاطمة (2013). أسالیب التفکیر لدى طالبات کلیات التربیة للبنات بجامعة طیبة، المجلة التربویة الدولیة المتخصصة، 2 (5)، أیار -مایو.
Abdullah, I.,Haydar, A., Mustafa, D., (2013). An investigation of the relationship between high-school students’ problematic phone use and their self- esteem levels. Education, 134 (1), 9-14.
Bernardo, A., Zhang, L., Callueng, C. (2002). Thinking styles and academic achievement among Filipino students. The Journal of Genetic Psychology, 163 (2), 149–163.
Beranuy. M., Oberst, U.,Carboner, X.,Chamarro, A., (2009). Problematic internet and mobile phone use and clinical symptoms in college students: The role of emotional intelligence, Computers in Human Behavior. 25 (5), 1182-1187.
Chen, Y. & Lever, K. (2004). Relationships among mobile phones, social network and academic achievement: A Comparison of US and Taiwanese College Students, School of Communication, Information, and Library Studies, dissertation abstract.
Chiu, Sh., (2014). The relationship between life stress and smartphone addiction on Taiwanese university student: A mediation model of learning self-Efficacy and social self-Efficacy. Computers in Human Behavior, 34, 49-57.
Chen, Q., Yan, Z., (2016). Does multitasking with mobile phones affect learning? A review. Computers in Human Behavior. 54, 34-42.
Emanuel, R., Bell, R., Cotton, C., Craig, J., Drummond, D., Gibson, S., Harris, A., Harris, M., Hatcher-V., Jones, S., Lewis, J., Longmire, T., Nash, B., Ryans, T., Tyre, E., Walters, D., Williams, A. (2015). The truth about smartphone addiction. College Student Journal, 49 (2), 291-299.
Fan, W., Zhang, L., (2009). Are achievement motivation and thinking styles related? A visit among Chinese University Students. Learning and Individual Differences, 19, 299- 03.
Ho, M., Maarof, N., (2009). Thinking styles of teacher trainees in four teacher-training institutes in Malaysia. The International Journal of Learning, 16 (8), http://www.L earning-Journal.com, ISSN 1447-9494
Hong, F., Chiu, S., Huang, D., (2012). A model of the relationship between psychological characteristics, mobile phone addiction and use of mobile phones by Taiwanese university female students.Computers, 28 (6), 2152-2159.
Lee, E., (2015). Too much information: Heavy smartphone and Facebook utilization by African American young adults, Journal of Black Studies, 46 (1), 44-61.
Louis, L. (2005). Leisure boredom, sensation seeking, self-esteem, and addiction symptoms as predictors of social use, features use, and improper use of mobile phones, Media and communication, 12 (2), 213-241.
Luxton, D., & Mishkind, M., (2011). Health for mental health: Integrating smartphone technology in behavioral healthcare, Professional Psychology: Research and Practice, 42(6), 505-512.
Olufadi, Y., (2015). Configurationally approach to the investigation of the multiple paths to success of students through mobile phone use behaviors.Computers, 86, 84- 104.
Richmond, A. S., & Conrad, L. (2012). Do thinking style predict academic performance of online learning? International Journal of Technology in Teaching and Learning, 8 (2), 108-117.
- Sternberg, R. J. & Wagner, R. K. (1992). Thinking styles inventory, Unpublished Test, Yale University.
Sternberg, R. J. (2009). Thinking styles, Cambridge University Press New York. USA.
Sternberg, R., Zhang, Z., (2005). Styles of thinking as abases of differenced instruction. Theory into Practice, 44 (3), 34-39.
Torrecillas, L. (2007). Mobile phone addiction in teenagers cause server psychological disorder, Medical Studies, 14 (3), 11_13.
Zhang, L. (2001). Thinking styles, self-esteem, and extracurricular experiences. International journal of psychology, 36, (2), 100-107.
Zhang, L., (2004). Revisiting the predictive power of thinking styles for academic performance. The Journal of Psychology, 138 (4), 351-370
Walsh. Sh., White, K., Young, R., (2008). Over- connected. A qualitative exploration of relationship between Australian youth and their mobile phones, journal of Adolescence, 31 (1), 77-92.