• المصادر والمراجع:

    • جرجیس، مؤید ومحمد، عدنان (2015). أسالیب التفکیر وعلاقتها بأعراض اضطرابات القلق لدى طلبة الکلیات الإنسانیة فی جامعة صلاح الدین - أربیل، مجلة العلوم الإنسانیة، جامعة صلاح الدین - أربیل، 19 (2)، 21-48.
    • الخمایسة، عمر (2014). مُستویات إدمان الإنترنت والهاتف النقال وعلاقتها بالمشکلات النفسیة لدى طلبة الجامعات الأردنیة، أطروحة دکتوراه غیر منشورة، جامعة العلوم الإسلامیة، عمان، الأردن.
    • ستیرنبیرغ، روبرت (2004). أسالیب التفکیر، ترجمة: عادل سعد خضرة، مکتبة النهضة المصریة: القاهرة.
    • الصمادی، حاتم محمد (2006). أسالیب التفکیر والحکم الخلقی لدى عینة من طلبة جامعة الیرموک، رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة الیرموک، إربد، الأردن.
    • العتوم، عدنان (2012). علم النفس المعرفی، النظریة والتطبیق، دار المسیرة للنشر: عمان، الأردن.
    • ماضوی، مریم (2013). تأثیرات الهاتف النقال على أنماط الاتصال الاجتماعی لدى الطالب الجامعی " طلبة جامعة قسنطینة أنموذجاً، رسالة ماجستیر غیر منشورة، کلیة العلوم الإنسانیة والاجتماعیة والعلوم الإسلامیة، جامعة الحاج لخضر، باتنة، الجزائر.
    • المدنی، فاطمة (2013). أسالیب التفکیر لدى طالبات کلیات التربیة للبنات بجامعة طیبة، المجلة التربویة الدولیة المتخصصة، 2 (5)، أیار -مایو.
    • Abdullah, I.,Haydar, A., Mustafa, D., (2013). An investigation of the relationship between high-school students’ problematic phone use and their self- esteem levels. Education, 134 (1), 9-14.
    • Bernardo, A., Zhang, L., Callueng, C. (2002). Thinking styles and academic achievement among Filipino students. The Journal of Genetic Psychology, 163 (2), 149–163.
    • Beranuy. M., Oberst, U.,Carboner, X.,Chamarro, A., (2009). Problematic internet and mobile phone use and clinical symptoms in college students: The role of emotional intelligence, Computers in Human Behavior. 25 (5),      1182-1187.
    • Chen, Y. & Lever, K. (2004). Relationships among mobile phones, social network and academic achievement: A Comparison of US and Taiwanese College Students, School of Communication, Information, and Library Studies, dissertation abstract.
    • Chiu, Sh., (2014). The relationship between life stress and smartphone addiction on Taiwanese university student: A mediation model of learning self-Efficacy and social self-Efficacy. Computers in Human Behavior, 34, 49-57.
    • Chen, Q., Yan, Z., (2016). Does multitasking with mobile phones affect learning? A review. Computers in Human Behavior. 54, 34-42.
    • Emanuel, R., Bell, R., Cotton, C., Craig, J., Drummond, D., Gibson, S., Harris, A., Harris, M., Hatcher-V., Jones, S., Lewis, J., Longmire, T., Nash, B., Ryans, T., Tyre, E., Walters, D., Williams, A. (2015).  The truth about smartphone addiction. College Student Journal, 49 (2), 291-299.
    • Fan, W., Zhang, L., (2009). Are achievement motivation and thinking styles related? A visit among Chinese University Students. Learning and Individual Differences, 19, 299- 03.
    • Ho, M., Maarof, N., (2009). Thinking styles of teacher trainees in four teacher-training institutes in Malaysia. The International Journal of Learning, 16 (8), http://www.L earning-Journal.com, ISSN 1447-9494
    • Hong, F., Chiu, S., Huang, D., (2012). A model of the relationship between psychological characteristics, mobile phone addiction and use of mobile phones by Taiwanese university female students.Computers, 28 (6), 2152-2159.
    • Lee, E., (2015). Too much information: Heavy smartphone and Facebook utilization by African American young adults, Journal of Black Studies, 46 (1), 44-61.
    • Louis, L. (2005). Leisure boredom, sensation seeking, self-esteem, and addiction symptoms as predictors of social use, features use, and improper use of mobile phones, Media and communication, 12 (2), 213-241.

     

     

    • Luxton, D., & Mishkind, M., (2011). Health for mental health: Integrating smartphone technology in behavioral healthcare, Professional Psychology: Research and Practice, 42(6), 505-512.
    • Olufadi, Y., (2015). Configurationally approach to the investigation of the multiple paths to success of students through mobile phone use behaviors.Computers, 86,         84- 104.
    • Richmond, A. S., & Conrad, L. (2012). Do thinking style predict academic performance of online learning? International Journal of Technology in Teaching and Learning, 8 (2), 108-117.
    • - Sternberg, R. J. & Wagner, R. K. (1992). Thinking styles inventory, Unpublished Test, Yale University.
    • Sternberg, R. J. (2009). Thinking styles, Cambridge University Press New York. USA.
    • Sternberg, R., Zhang, Z., (2005). Styles of thinking as abases of differenced instruction. Theory into Practice, 44 (3), 34-39.
    • Torrecillas, L. (2007). Mobile phone addiction in teenagers cause server psychological disorder, Medical Studies, 14 (3), 11_13.
    • Zhang, L. (2001). Thinking styles, self-esteem, and extracurricular experiences. International journal of psychology, 36, (2), 100-107.
    • Zhang, L., (2004). Revisiting the predictive power of thinking styles for academic performance. The Journal of Psychology, 138 (4), 351-370
    • Walsh. Sh., White, K., Young, R., (2008). Over- connected. A qualitative exploration of relationship between Australian youth and their mobile phones, journal of Adolescence, 31 (1), 77-92.