الخطیب، محمد (2014)، أسالیب التعلم والتفکیر السائد لدى التلامیذ ذوی صعوبات تعلم الریاضیات وعلاقتها بالتحصیل والنوع والاتجاه نحو المادة فی المملکة العربیة السعودیة.المجلة العربیة لتطویر التفوق، 5(8).3-32.
الفاعوری، أیهم (2010). دراسة أسالیب التفکیر السائدة لدى ذوی صعوبات التعلم فی الریاضیات، رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة دمشق.
القحطانی، ربیع (1014) التفکیر المرکب وعلاقته بأسالیب التعلم المفضلة لدى الطلبة المرحلة الثانویة الموهوبین فی مدارس الملک عبدالله الثانی للتمیز فی ضوء بعض المتغیرات، رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة البلقاء التطبیقیة، الأردن.
الذیاب، آلاء (2014) أسالیب التفکیر وعلاقتها بتقدیر الذات لدى الطالبات المتفوقات والمنذرات أکادیمیا فی کلیة عالیة الجامعیة، رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة البلقاء التطبیقیة، الأردن.
ستیرنبرغ، روبرت (2004) أسالیب التفکیر، ترجمة: عادل سعدیوسفخضر، القاهرة.
الشورة، زیاد (2012)، أنماط التعلم وعلاقتها بدافعیة الإنجاز لدى طلبة صعوبات التعلم، رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة عمان العربیة، الأردن.
الطیب، علی(٢٠٠٦)أسالیبالتفکیر:نظریاتودراساتوبحوث معاصرة، القاهرة، عالمالکتب.
Angela, M, L. (2007): Assessing Learning style of adults with intellectual Difficulties, Journal of Intellectual Disabilities.11 (1) 23-45.
Beceren, B. &.Özdemir, A. (2010): The comparison of prospective preschool teachers’ thinking styles and intelligence types, Procedia Social and Behavioral Sciences, V (2), Pp 2131–2136.
Butterworth, B. (2004): Dyscalculia Screener, UK, London, infer Nelson Publishing Company Limited.
Diaz, D.P & Cartnal, R.B. (1999): Students' Learning Styles in Two Classes, College Teaching, Fall99, V (47), Issue (4), 130 – 136
Fleming, N,P.(2001):Frequently asked questions. Available: http//WWW -Vark-Lern.Com.
Geary, D.(2006): Dyscalculia at an Early Age: Characteristics and Potential Influence on Socio -Emotional Development Centre of Excellence for Early Childhood Development, Geary DC, Montreal, Quebec.
Heiman, T. (2006): Assessing Learning Styles among Students with and without Learning Disabilities at a Distance-Learning University, Learning Disability Quarterly, 29 (1) , 55-63.
Hewitt, E &Cano, F (2000): Learning and Thinking Styles: an analysis of their interrelationship and in ounce on academic achievement, Educational Psychology, 20(4), 413–430.
Sternberg, R.J. (2002): Thinking styles. Reprinted Edition, UKA , Cambridge University Pres.
Sternberg, R. and Zhang, L. (2006): Styles of Thinking as a Basis of Differentiated Instruction, Theory Into Practice, 44(3), 245–253.
Zhang, L.F. (2004a): Field-dependence/independence: cognitive style or perceptual ability?–validating against thinking styles and academic achievement, Personality and Individual Differences, V(37) , Pp 1295–1311.
Zhang, L. (2002): Thinking Styles: their relationships with models of thinking and their interrelationship and in ounce on academic achievement, Educational academic performance, Educational Psychology, 22(3), 331–348.
Zhang, L.F. & Sternberg, R.J. (2006): Thinking styles and teachers, characteristics. International Journal of Psychology, 37 (1) 3–12.
Zhang, L.F. (2010): Further investigating thinking styles and psychosocial development in the Chinese higher education context, Learning and Individual Differences, Article in press.