المراجع:
إبراهیم، مها یوسف طه (2008) اتجاهات معلمی مرحلة الأساس نحو دمج ضعاف السمع فی المدارس العادیة بمحلیة الخرطوم، رسالة دکتوراه غیر منشورة، جامعة النیلین، الخرطوم، السودان.
إبراهیم، ناصر بن حمد (2003) المشکلات التی تواجه مدیری المدارس الملحق بها فصول دمج المعوقین سمعیاً بوزارة المعارف "دراسة میدانیة "، رسالة ماجستیر غیر منشورة، الریاض .
الحمد، علی، والعتوم، نعیم (2016) الدمج لذوی الاحتیاجات الخاصة، دار المسیرة للطباعة والنشر، عمان، الأردن .
الخطیب، جمال ( 2009)
التحدیات التی تواجه دمج الطلبة ذوی الاحتیاجات الخاصة فی الدول العربیة،
مجلة المعرفة الأرشیفیة، العدد 133، www.almarefh.org.
الخولی، هشام عبدالرحمن وقندیل، إیمان رجب (2010). دمجذویالاحتیاجاتالتربویةالخاصة " من ریاضالأطفالإلىالدمجالمجتمعی " مکتبة الأنجلو المصریة،جمهوریةمصرالعربیة.
الدبابنة، خلود أمین (2008) أثر الدمج على توفیر بیئة محفزة للأداء الأکادیمی والأداء الاجتماعی الانفعالی لدى الطلبة ذوی الحاجات الخاصة، مجلة کلیة التربیة /جامعة الإمارات العربیة المتحدة، السنة الثالثة والعشرون، العدد 25، ص87-131.
الدبابنة، خلود، والحسن، سهى (2009) دمج الطلبة ذوی الإعاقات السمعیة فی المدارس العادیة من وجهة نظر المعلمین، المجلة الأردنیة فی العلوم التربویة، مجلد 5، العدد 1 .
الصمادی، علی (2010) ﺍﺘﺠﺎﻫﺎﺕ ﺍﻟﻤﻌﻠﻤﻴﻥ ﺤﻭل ﺩﻤﺞ ﺍﻟﻁﻠﺒﺔ ﺍﻟﻤﻌﺎﻗﻴﻥ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻔﻭﻑ ﺍﻟﺜﻼﺜﺔ ﺍﻷﻭﻟﻰ ﻤﻊ ﺍﻟﻁﻠﺒﺔ ﺍﻟﻌﺎﺩﻴﻴﻥ ﻓﻲ ﻤﺤﺎﻓﻅﺔ ﻋﺭﻋﺭ، ﻤﺠﻠﺔ ﺍﻟﺠﺎﻤﻌﺔ ﺍﻹﺴﻼﻤﻴﺔ (ﺴﻠﺴﻠﺔ ﺍﻟﺩﺭﺍﺴﺎﺕ ﺍﻹﻨﺴﺎﻨﻴﺔ) ﺍﻟﻤﺠﻠﺩ ﺍﻟﺜﺎﻤﻥ ﻋﺸﺭ، ﺍﻟﻌﺩﺩ ﺍﻟﺜﺎﻨﻲ، ﻴﻭﻨﻴﻭ، ﺹ٧٨٥- ٨٠٤ .
عمر، محمد کمال أبو الفتوح (2011) اتجاهاتمعلمیالمدارسالابتدائیةنحودمج أطفالالأوتیزم(الأطفالالذاتویین)مع أقرانهمالعادیینفیالمدارسالعامة (دراسةسیکولوجیةفیضوءبعض المتغیرات) بحثمنشورفیمجلدالأعمالالکاملة للمؤتمرالعلمیالثانیلقسمالصحةالنفسیة بکلیةالتربیةبجامعةبنها بجمهوریةمصرالعربیةفی17 - 18 یولیو 2011 م،مجلد ( 1 ).
المبارک، شوقی بن مهدی (2007) اتجاهاتمعلمیالمدارسالابتدائیةالعادیةالملحقبهاأطفالتوحدیوننحودمجالطلابالتوحدینبمدارسالبنینبالمنطقةالشرقیةبالسعودیة،رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة عمان العربیة للدراسات العلیا .
المهیری، عوشة (2008) اتجاهات المعلمات نحو دمج المعاقین سمعیا فی المدارس العادیة، مجلة کلیة التربیة، جامعة الإمارات العربیة المتحدة، السنة الثالثة والعشرون، العدد 25،ص181- 208.
Errol Dupoux , Clara Wolman & Elisa Estrada ( 2005 )
Teacher's attitudes toward integration of students with disabilities in Haiti and the United States ,
International Journal of Disability, Development and Education Volume 52, Issue 1.
Al-Faiz, Hessah. (2006) Attitudes of elementary school teachers in Riyadh, SaudiArabia toward the Inclusion of children with Autism in Public Education. ADissertation Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degreeof Doctor of Philosophy, University of Arkansas
Fareo Dorcas Oluremi (2015) Attitude of teachers to students with special needs in mainstreamed public secondary schools in south western Nigeria: the need for a change , European Scientific Journal April 2015 edition vol.11, No.10 ISSN: 1857 – 7881 .
Ferraioli, Suzannah; Harris, Sandra (2011) Effective Educational Inclusion of Students on the Autism Spectrum, Journal of Contemporary Psychotherapy,41 (1).
Helps, S., Newsom-Davis, I., & Callias, M. (1999) Autism: The teacher's view, The International Journal of Research & Practice, 3(3)
Hendricks, D. R. (2008) A descriptive study of special education teachers serving students with autism: Knowledge, practices employed, and training needs ( ProQuest Information & Learning). Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences, 68 (11)
Jihad Al-Turki, Hisham Ali Al-Dmour , Khalil A.R Al-Maitah ,Mohammad Nayef Al-Sarayreh ( 2012 ) Requirements for the success of the integration program of disabled students in the regular schools from the perspective of the teachers of the learning resources rooms, International Education Studies, 5 (1).
Kogel,R. and Kogel, L. (2006) Pivotal Response Treatments for Autism: Communication, Social, and Academic Development, Brookes Publishing Co., Baltimeore, MD.
Loxley, A. and Thomas, G. (2007). Deconstructing Special Education andConstructing Inclusion, New York , Open University Press.
Odom, S. ; Horn, E. ; Marquart, J. ; Hanson, M. and et al., (1999) On the forms of Inclusion: Organizational context and individualized service models, Journal ofEarly Intervention, 25 (3), 185-199.
Onbun, Angkhana. (2008) Educating young children with Autism in inclusiveClassrooms in Thailand. A Dissertation prepared for the degree of Doctor of Education, University of North Texas.
Al-Othman, I. (2002) Status of Special education Services for students withAutism in Saudi Arabia. A Dissertation prepared for the degree of Doctor ofEducation, University of Idaho.
Park, M. and Chitiyo, M. (2011) An Examination of teacher attitudes towardsChildren with Autism, Journal of Research in Special Educational Needs,11 (1).
Sharma, Umesh, Forlin,
Loreman,
Chris & Tim (2008)
Impact of training on pre-service teachers' attitudes and concerns about inclusive education and sentiments about persons with disabilities,
Disability & Society, Volume 23, Issue 7
Scruggs, T & Mastropieri, M.(1996) Teacher perceptions of Mainstreaming / inclusion,1958-1995:A research synthesis. Exceptional Children, 63(1), 59-74.
Segall, M. (2008) Inclusion of students with autism spectrum disorder: Educator experience, knowledge, and attitudes, Unpublished master’s thesis, University of Georgia, Athens, USA.
Al-Shammari, Zaid. (2006) Special Education Teachers' Attitudes toward Autistic Students in the Autism School in the State of Kuwait: A case study, Journal ofInstructional Psychology,18 (2), 170-178.