An Action Research:The effect of using the Unified Question as a Teaching Technique for Improving Saudi Female Student Teachers’ Knowledge Retention and their academic performance at Princess Nourahbint Abdulrahman University

نوع المستند : بحوث فی مجال المناهج وطرق التدریس

المؤلف

College of Education, Princess NourhabintAbdulrahman University Saudi Arabia

المستخلص

the English lanugae as a mean for teaching an educational psychology course brough to light problems related to students’ poor English language skills in Content and Language Integrated Learning (CLIL) courses that affected their undestading of the course materials. Female Saudi student teachers have been exposed to a new teaching technique to improve student teacher content retention and academic performance. No research has been done that investigated using the central question of a course suggested by Nosich (2009) as a teaching strategy. Results are taken from one semester long application of the model proposed by Nosich on two groups. A sample of 73 students who are randomly selected participated in the study. Control and experimental design methods were utilized to investigate the influence of the current model.  The instrument used to measure the outcome of the model was an achievement test design by the researcher. The achevement test was adminstred at the beginning and at the end of the semester. The results indicated positive influence the model has on students’ content retention shown on the improvement of achievement test scores. The implication of the possible way to implementation method is explored. Suggestions for teacher education is provided.
يستند تدريس مادة علم النفس التربوي کمساق جامعي الى توظيف اللغة الانجليزية لدى الطلبة المسجلين في هذا المساقلفهم واستيعاب مفاهيم علم النفس التربوي الاساسية باستخدام اللغةالانجليزية کلغة اساسيىة في التدريس. ويبدو الضعف في مهارات اللغة الانجليزية عاملا مؤثرا في قدرة الطالبات على التحصيل الأکاديمي في هذا المساق. تناولت الدراسة الحالية تنفيذ منهجية البحث العملي وذلک عبر خضوع الطالبات المعلمات بکلية التربية بجامعة الاميرة نورة بنت عبد الرحمن لبحث اجرائي يهدف لحل مشکلة الضعف التحصيلي لمقرر علم النفس التربوي الناتج من ضعف مهارات اللغة الانجليزية.  هدفت الدراسة الحالية  لمعرفة أثر استخدام اسلوب تدريس جديد يعرف بمفهوم السؤال الموحدCourse Central Question)) المقترح من ناش (Nosich, 2009).  تکونت عينة الدراسة من ثلاثة و سبعون طالبة من طالباتقسم المناهج وطرق التدريس في  کلية التربية في جامعة الأميرة نورة بنت عبدالرحمن والمسجلات في شعبتين لمقرر علم النفس التربوي. تم تحديد الشعب بشکل عشوائي الى مجموعتين الأولى مجموعة ضابطة والأخرى مجموعة تجريبية. حيث خضعت الطالبات في کلا المجمعتين لاختبار قبلي في بداية الدراسة واختبار بعدي بعد الانتهاء من تطبيق الأسلوب التدريسي في الدراسة الحالية. وقد اظهرت نتائج الدراسة وجود تحسن في الاداء التحصيلي لطالبات  المجموعة التجريبية في الاختبار البعدي مقارنة بالمجموعةالضابطة. بينما لم تظهر النتائج وجود فروق ذات دلالة احصائية بين الطالبات في العينة الضابطة او التجريبية نتيجة لحجم عينة الدراسة  الذي قد لا يکون کافيا لإحداثالتأثير. أنتهت الدراسة بتوصيات واقتراحات لتطبيق نشاط ناش (2009) لمعالجة مشاکل متشابهة لمقررات اخرى.

الكلمات الرئيسية


References
Aiken, L., RL. (2007). Differential treatment of female and males in mathematics classes. Journal of Research in Mathematics Education, 12(3), 40-53.
Bruton, A. (2011). Is CLIL so beneficial, or just selective? Re-evaluating some of the research. System, 39, pp, 523-532.
Burns, B., A., Henry, J., J., &Lindauer, J., R. (2015). Wording together to foster candidate success on the endTPa. Journal ofInquiry& Action in Education, 6 (2), 18-31.
Duron, R., Limbach, B., & Waugh, W. (2006).Critical thinking framework for any discipline.International Journal of Teaching and Learning in Higher Education.17 (2).160-166.
Elder, L., & Paul, R. (1994).  Critical thinking why we must transform our teaching. Journal of Development Education, 18 (1) 34-35.
Elder, L., & Paul, R. (1997).  Critical thinking: crucial distinction for questioning. Journal of Developmental Education, 21 (2), 34.
Fink, L., Paul, R. (2003). A self- directed guide to designing courses for significant learning. San Francisco: Jossey-Bass.
Hale, E. (2008). A critical analysis of Richard Paul’s substantive trans-discipinary conception of critical thinking.Union Institute & University - Cincinnati, Ohio - October 2008
Harrison, C. (2008).  Educations for tomorrow’s school vocational teachers: overview. Digest No. 67.
Hhomann, J. W, Grillo, C. M. ( 2014). Using critical thinking rubric to increase academic performance.  Journal of College Reading and Learning. 45:35-51.
ILgan, A. (2013). Predicting college student achievement in science courses.  Journal of Baltic Science education, 12 (3), 322-336.
Lantolf, J., P., &Poehner, M., E. (2010). Dynamic assessment in classroom: Vygotskian praxis for second language development. Language Teaching Research, 15 (1), 11-33.
Nosich, M., G. (2009). Learning to think things through: A guide to critical thinking across the curriculum. Upper Saddle River: Pearson Prentice.
O’Hare, L. O., & McGuinness, C. (2009). Measuring critical thinking, intelligence, and academic performance in psychology undergraduates. The Irish Journal of Psychology, 30(3–4), 123–131.
Oche, S., E. (2012).Assessing the Relative effectiveness of three teachingmethods in the measurement of student achievement in mathematics.  Journal ofEmerging Trends in EducationalResearch and Policy.  3 (4), 497-486.
Osman, K., &Vebrianto, R. (2013). Fostering science progress skills and improving achievement through the use of multiple media.  Journal of Baltic Science Education, 12 (2), p, 91.
Thomas, P., E. (1999).Critical thinking instruction in selected greater Los Angeles area high schools. A dissertation Submitted to the School of Education and Behavioral Studies in partial fulfillment of the requirementsfor the degree Doctor of Education.