المراجع:
- أبو اشقیر، محمد وحسن، منیر (2007). فاعلیة برنامج بالوسائط المتعددة فی مستوى التحصیل فی مادة التکنولوجیا لدى طالبات الصف التاسع، مجلة الجامعة
الإسلامیة، م 16، ع.
- أبو ورد، إیهاب (2006). أثر برمجیات الوسائط المتعددة فی اکتساب مهـارات البرمجة الأساسیة والاتجاه نحو مادة التکنولوجیا لدى طالبات الصف العاشـر، رسالة ماجستیر کلیة التربیة الجامعة الإسلامیة: غزة
- حمدی، نرجس (1998). تطویر وتقویم نموذج تدریسی فی تصمیم التقنیات التعلیمیة وإنتاجها وفق منحى النظم. دراسات الجامعة الأردنیة، المجلد (2)، ص5-9.
- عرمان، إبراهیم (2005). أثر استخدام الوسـائط المتعـددة التفاعلیـة القائمة على الحاسوب فی تحصیل طالبات الدراسات العلیا فی مقـرر اسـتخدام
الحاسوب فی التربیة، مجلة جامعة القدس المفتوحة للأبحـاث والدراسـات، ع١١
- عودة، احمد (٢٠٠٠). القیاس والتقویم فیالعملیة التدریسیة. اربد: دار الأمل للنشر.
- عیادات، یوسف (٢٠٠٤). الحاسوب التعلیمـی وتطبیقاتـه التربویـة، عمان: دار المیسرة.
- نصر الله، أیمن وآخرون (٢٠٠٤). الوسائط المتعددة: تصمیم وتطبیقات، عمان: دار الیازوری العلمی للنشر والتوزیع.
- Abd Rahman, N. Abdullah, S. (2013). Assessment tool of course learning out comes for mechanical design of process equipment، social and behavioral sciences، 6(102) ,116-121.
- Adam, S. (2004) using learning outcomes: A consideration of the nature، role, Application and in dictations for European education of employing learning a team of the local, nautical and international levels. Report on United Kingdom bologna seminar, July 2004, Herriot-watt university.
10. Adam, S. (2006) An introduction to learning outcomes، in EUA Bologna hand-book, froment E. Kohler J, purser L, Wilson L(EDS), article B.2.3-1-Berlin Raabe.
11. Bloom B.S. (1956) Taxonomy of educational objectives, hand book I: The cognitive domain New York: David McKay Co Inc.
12. Cosling, D. and Moon, J. (2001) How to use learning outcomes and assessment criteria, London, SEEC Office.
13. Donnelly, R and Fitzmaurice, M. (2005). Designing Modules for Learning. In: Emerging Issues in the Practice of University Learning and Teaching, O’Neill, G et al. Dublin: AISHE.
14. Gudera, L. Dimova, V. Daskalovska, N. Trajkova, F (2012) , designing descriptors of learning outcomes for higher education qualification social and behavioral sciences, 2(46), 1306-1311. v
15. National council of teachers of mathematics (2000) principles and standards for school mathematics. Retrieved June 28,2005, from http://standards-nctm .org.
16. Rangbar, Kh & etal (2003): comparison of the impact of traditional and multimedia independent teaching methods on nursing student’s skills in administration medication, Iranian Journal of Medical Education, No.3،35-42.