1. أبو هواش، راضی. (2008). التکنولوجیا المساندة المستخدمة مع الطلبة ذوی الحاجات الخاصة ومعوقات استخدامها فی الأردن. رسالة دکتوراه غیر منشورة، الجامعة الأردنیة، عمان.
  2. الجوفی، تهانی. (2008). الکفایات التکنولوجیة التعلیمیة اللازمة لمعلمی التربیة الخاصة فی المملکة الأردنیة الهاشمیة – عمان – ومدى ممارستهم لها. رسالة ماجستیر غیر منشورة، الجامعة الأردنیة. عمان.
  3. حمدی، مؤید ؛یونس، نجاتی(2014م). مدى امتلاک طلبة قسم التربیة الخاصة بجامعة الملک عبدالعزیز للکفایات التکنولوجیة من وجهة نظرهم. بحث منشور. جامعة الزقازیق. مصر، الزقازیق.
  4. الخطیب، جمال. (2005). استخدامات التکنولوجیا فی التربیة الخاصة. الطبعة الأولى، عمان: دار وائل للنشر والتوزیع.
  5. سالم،  أحمد (٢٠٠٤)، تکنولوجیا التعلم والتعلیم الإلکترونی. الریاض: مکتبة الرشد
  6. السنیدی،  سعید (٢٠٠٠)، الکفایات التقنیة التعلیمیة لدى أعضاء هیئة التدریس لکلیـة التربیـة بجامعة السلطان قابوس ومدى ممارستهم لها. رسالة ماجستیر غیر منـشورة، الجامعـة الأردنیة، عمان، الأردن.
  7. وزارة التربیة والتعلیم(1433ه).الإدارة العامة للتربیة الخاصة، دلیل معلم ومعلمة صعوبات التعلم. الریاض.
    1. Bigelow, L. D. (2008). Assistive technology for students with learning disabilities in writing: Believes, Knowledge, and Use. Thesis, Department of Education Psychology, Faculty of Miami University.
    2. Bryant. D. p.,& Bryant, B.R. (2003), Introduction to assistive technology devices and services. Assistive Technology for People with Disabilities. Boston: Ellyn and Bacon.
    3. Currie, S. Paula, Carr, C. Sonya & Torrey, C. Carol. (2006). Technology training issues: Emerging and expanding roles of speech- language pathologists. National Student Speech Language Hearing Association Journal, Vol.23. 19-27.
    4. Douglass, G. Carol. (2004), The use of assistive technology in early childhood inclusive sting in central Arkansas schools in Dissertation, the University of Memphis, USA.
    5. Gustafson, S.G.(2006). The assistive technology skills, Knowledge, and professional Development needs of special education in southwestern Virginia. Dissertation, Faculty of the Virginia Polytechnic. StateUniversity.
    6. Lartz,N.M.,Stoner, B.J., & Stout, J. (2008). Perspective of assistive technology from deaf students at a hearing university. Assistive Technology Outcomes and Benefits, 5 (1) Retrieved from ERIC database (EJ884369).
    7. .Virga. (2007). Urban special education perceptions of assistive technology and its successful integration in the classroom: Linking attainment, importance, and integration. Dissertation Abstracts International Section A:Humanities and Social Sciences, 68 (4-A), 1412.

Wheeler, M, L. (2008). National survey of the use of assistive technology by adults with mental retardation. Journal of Mental Retardation 36. 44-51 /urnal, Vol.23. -19- 27,Retrieved from httpL pathologists. allyn and eves,