الخطیب وآخرون (2009)، مقدمة فی تعلیم الطلبة ذوی الحاجات الخاصة،عمان، دار الفکر.
السرطاوی، عبد العزیز، طیبی، سناء، الغزو، عماد، منصور، ناظم (2009) تشخیص صعوبات القراءة وعلاجها. عمان، دار وائل.
الزیات، فتحی مصطفى (1998) صعوبات التعلم الأسس النظریة والتشخیصیة والعلاجیة. القاهرة، دار النشر للجامعات.
العون، خلف سفاح (2004)، برنامج مقترح لعلاج أخطاء القراءة الجهریة فی مرحلة التعلیم الأساسی فی المملکة الأردنیة الهاشمیة. رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة عمان العربیة للدراسات العلیا.
طیبی، سناء، السرطاوی، عبد العزیز، الغزو، عماد، منصور، ناظم (2009)، مقدمة فی صعوبات القراءة. عمان، دار وائل للنشر.
ندا، أحمد عواد (2009) صعوبات التعلم، عمان، مؤسسة الوراق للنشر والتوزیع.
یونس، محمد إسماعیل (2012) فاعلیة التدریس الفارقی فی تحسین مهارات الکتابة لدى الطلاب ذوی صعوبات التعلم. رسالة دکتوراه غیر منشورة، الجامعة الأردنیة.
Bender, W. (2008) Differentiation Instruction for Student With Learning Disabilities (2nd ed) Corwin Press.
Jordan, Dale. R. (2000), Jordan Dyslexia Assessment Reading Program. (2nd ed). Austin, Texas: PRO-ED. Ice.
Hallahan, D.P.& Mercer. C.D.(2002) Learning disabilities:Historical Perspectives. In R. Bradley, L. Danielson, &D.P. Hallahan (Eds), Identification of Learning disabilities: Research to Practice (PP.1-67). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Ivory, T.(2007). Improving Mathematics Achievement of Exceptional Learners through Differentiated and Peer-Mediated Instruction. Applied Disseration, Nova Southeastern University. Eric:ED498376.
Konder. C. (2007) The Effect of Differentiated Instruction on the Movie of Talented and Gifted Students. Theses Portland State University.
MacMillan, D.L., & Siperstein, G.N (2002) Learning disabilities as operationally defined by schools. In R. Bradley, L Danielson, & D.P Hallahan (Eds) , Identification of learning disabilities: Research to practice. (PP. 287-333). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Raskind, W.H. (2001) Current understanding of the genetic basis of reading and spelling disability. Learning Disability Quarterly, 24, 141-157.
Tomlinson, C. (2005) Grading and Differentiation: Paradox or Good Practice? Theory into Practice, 44(3), 262-269.
Huebner, T.(2010) What research says about Differentiated Instruction. ASCD/ www.ASCD.ORG.
Hall, T. (2002) Differentiated Instruction, Effective Classroom Practices Report. National Center on Accessing The General Curriculum. http//www.k8accecccenter.org/training_resources/udl/documents/Differentiated Instruction UDL_000.pdf.